Het modemerk Maison Kitsuné is in 2002 opgericht door Masaya Kuroki en Gildas Loaëc. Het biedt inspirerende en unieke Art de Vivre en heeft daarbij ook nog een flink aantal coffeeshops en een muzieklabel. De groei van dit bedrijf is de laatste paar jaar alleen doorgegaan en dat komt voornamelijk omdat het merk buitengewoon veelzijdig is en een combinatie is van Parijs en Tokio. Mede vanwege de kwaliteit en de designs is de internationale invloed van Maison Kitsuné organisch gegroeid.
Het merk Maison Kitsuné is een combinatie van het Franse woord voor ‘huis’ en het Japanse woord voor ‘vos’. Dat klinkt misschien best een beetje eclectisch, en dat geeft wel aan hoe veelzijdig het merk uiteindelijk is. Volgens de Japanse legende is de vos in staat zijn uiterlijk constant aan te passen – iets wat ook gezegd kan worden over het merk Maison Kitsuné zelf. Ze hebben telkens opnieuw inspiratie om zich opnieuw aan te passen aan de laatste trends en designs. Al sinds 2002 is de vos het kenmerkende logo van dit modelabel geweest. De beroemdste kleurstelling die we vaak terugzien met de vos is de blauw-wit-rode kleurstelling, dat zou de essentie van de levensstijl van het merk moeten weerspiegelen.
Elk seizoen een nieuwe collectie
Ieder seizoen weer slagen de ontwerpers bij Maison Kitsuné erin om de hedendaagse visie die ze hebben om te zetten in een seizoensgebonden confectiecollectie. Juist de combinatie tussen Tokio en Parijs is wat Maison Kitsuné zo’n bijzonder merk maakt. De constante balans tussen eenvoud en comfort wordt door Maison Kitsuné perfect weergegeven wat uiteindelijk zorgt voor verfijnde, gave, relaxte kledingstukken.
Natuurlijk zou Maison Kitsuné ook achterover kunnen leunen en voortborduren op de bestaande successen, maar in plaats daarvan vinden ze de nieuwe successen constant uit. Dit zorgt ervoor dat de collecties van Maison Kitsuné een gevoel van tijdloosheid hebben. De speelse en gedurfde mix van stoffen, prints en kleuren zorgt ervoor dat ze altijd relevant en top-of-mind zijn. De allure van Maison Kitsuné is vrijwel uniek, mede dankzij het oog voor afwerking en detail en een passie voor kwaliteit.
De Parisien collectie
Een van de grootste blikvangers van het moment voor Maison Kitsuné is het opnieuw bepalen van het moderne Parijse silhouet voor zowel vrouwen als voor mannen. Het biedt een ontspannen en toch chique die je iedere dag weer opnieuw kunt dragen en de kleding is ook gemaakt met tijdloze kleuren. Daarnaast zitten er ook nog eens gave Franse slogans op en komt natuurlijk de vos als logo ook nog terug (ook hier weer in drie kleuren).
Maison Kitsuné bestel je online op Miinto
Ben jij ook fan (geworden) van Maison Kitsuné? Dat begrijpen wij wel. Bij Miinto zie je gelijk de collectie van meer dan 900 verschillende modeboetieks en krijg je een goed idee van wat de Maison Kitsuné collectie allemaal te bieden heeft. En misschien nog veel belangrijker? Je krijgt ook een goed overzicht of je misschien nog iets van Maison Kitsuné kan scoren in de sale. Zeker omdat we het hier hebben over kwalitatief hoogwaardige artikelen komt het niet vaak voor dat deze in de aanbieding zijn, dus is het altijd een goed idee om er zo snel mogelijk bij te zijn.