Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf 100€ en makkelijk retourneren

Makkelijk retourneren binnen 14 dagen

Mandje 0

Je winkelmandje is leeg

Vind uw favoriete producten

Menu

Algemene voorwaarden

Op deze pagina (evenals in de hier genoemde documenten) vindt u de voorwaarden waaronder wij de op onze website www.miinto.nl (onze website) genoemde producten (Producten) aan u leveren. Lees deze voorwaarden zorgvuldig door en zorg dat u de voorwaarden begrijpt voordat u Producten van onze website bestelt.

Zet op het bestelformulier een vinkje bij “Accepteer voorwaarden” indien u deze voorwaarden aanvaardt.

NB: indien u deze voorwaarden niet accepteert, kunt u geen Producten van onze website bestellen.

1. INFORMATIE OVER ONS
1.1 Wij exploiteren de website www.miinto.nl. Wij zijn de vennootschap Meinto Benelux B.V., geregistreerd in Nederland onder KvK-nummer 54698243, met statutaire zetel en kantoorhoudende te: St Jorissteeg 2, 1012 XV Amsterdam. Ons btw-nummer is NL8514.06.920B.01

2. BESCHIKBAARHEID VAN DIENSTEN
2.1 Wij nemen geen bestellingen aan van adressen buiten Nederland of België.

3. UW STATUS
Met het plaatsen van een bestelling verklaart u dat:
(a) u wettelijk in staat bent om een bindend contract aan te gaan; en
(b) u ten minste 18 jaar bent;

4. HOE HET CONTRACT TUSSEN U EN ONS TOT STAND KOMT
4.1 Nadat u een bestelling heeft geplaatst, krijgt u van ons een e-mail ter bevestiging dat wij uw bestelling hebben ontvangen. Echter betekent dit niet dat uw bestelling is geaccepteerd. Uw bestelling is een aanbod tot het aanschaffen van een Product. Alle bestellingen dienen door ons te worden geaccepteerd. We bevestigen deze acceptatie door u een e-mail te sturen waarin wordt bevestigd dat uw bestelling is geaccepteerd (Orderbevestiging). Het contract tussen u en ons (Contract) komt alleen tot stand wanneer wij u de Orderbevestiging sturen.
4.2 Het Contract heeft uitsluitend betrekking op die Producten waarvan de bestelling door de verkopende winkel is bevestigd in de orderbevestiging. Wij zijn niet verplicht andere Producten te leveren die mogelijk deel van uw bestelling uitmaakten, totdat de bestelling van die Producten in een afzonderlijke Orderbevestiging is bevestigd.
4.3 U kunt een bestelling plaatsen voor Producten die in de verschillende boetieks op onze website worden aangeboden. In dat geval is het mogelijk dat u meerdere e-mails krijgt ter bevestiging dat uw bestelling is ontvangen en dat u meerdere Orderbevestigingen krijgt.
4.4 Uw Producten kunnen afzonderlijk worden verzonden. U kunt dus meerdere pakketjes van ons ontvangen.

5. RECHT OP ANNULERING
5.1 Indien u als consument het Contract aangaat, heeft u het wettelijke recht de bestelling om welke reden dan ook te annuleren en het volledige aankoopbedrag terug te ontvangen, uitgezonderd bepaalde in artikel 5.3 genoemde producten. U ontvangt het volledige aankoopbedrag van de Producten terug in overeenstemming met het restitutiebeleid (hierna beschreven in artikel 9). Uw recht op annulering van een Contract vangt aan op de datum van de Orderbevestiging (wanneer het Contract tussen ons tot stand komt). Wanneer de Producten aan u zijn geleverd, kunt u te allen tijde binnen veertien dagen annuleren, vanaf de dag nadat u de Producten hebt ontvangen.
5.2 Om een Contract te annuleren, vult u ons retourformulier in. Dit is te vinden op de pagina “Retournering” op onze website. Wanneer de Producten al aan u zijn geleverd, dient u tevens het ingevulde retourformulier af te drukken nadat u dit op onze website hebt ingevuld en de Producten samen met het afgedrukte formulier zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk terug te zenden. U bent wettelijk verplicht om de Producten met redelijke zorg te behandelen terwijl deze in uw bezit zijn.
5.3 U bent niet gerechtigd een Contract te annuleren die betrekking heeft op de levering van op maat gemaakte of gepersonaliseerde producten.

6. BESCHIKBAARHEID EN LEVERING
6.1 De geschatte levertijd van de bestelling zal worden weergegeven bij de check-out. De levertijd kan varieren afhankelijk van de aangekochte producten en de gekozen levermethode. Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat uw bestelling binnen de gestelde termijn geleverd word. Maar er kunnen omstandigheden opkomen, buiten onze controle, die een vertraging in de levering met zich meebrengen. Moest dit gebeuren, trachten wij om uw bestelling zo snel mogelijk bij u te leveren, maar zijn niet verantwoordelijk voor mogelijke verliezen veroorzaakt door de vertraging.
6.2 Voorafgaand aan alle transacties op miinto.nl krijgt u de mogelijkheid om uw gewenste bezorgmethode te kiezen. Afhankelijk van de producten die u heeft besteld, de gekozen bezorgmethode en uw locatie, kunnen er bezorgkosten in rekening worden gebracht. De bezorgkosten zijn zichtbaar bij het afrekenen, voordat u de bestelling plaatst. All vintage & pre-owned artikelen hebben een gemiddelde levertijd van 10-14 werkdagen na verzending.

In bepaalde omstandigheden kan onze bezorgpartner u optionele diensten aanbieden bij het bezorgen van uw bestelling, zoals:
(a) handtekening vrijgeven: afzien van de vereiste om een handtekening te zetten bij aflevering;
(b) achterlaten bij buurman, receptie of beveiliging: de bezorging doorsturen naar een andere aangewezen ontvanger;
(c) leverdatum verzetten: een nieuwe bezorgdatum selecteren die u beter uitkomt; en/of
(d) doorsturen naar een afhaalpunt: uw pakket ophalen bij een afhaalpunt in de buurt.
Door een van deze services te selecteren, inclusief door standaardvoorkeuren die u eventueel afzonderlijk met onze bezorgpartner heeft geselecteerd, erkent u en gaat u ermee akkoord dat Miinto geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid draagt voor verlies of schade van uw bestelling die kan voortvloeien uit die levermethode.
Als we een pakket ontvangen dat niet is opgehaald en/of waarvoor niet is getekend, behouden we ons het recht voor om de gemaakte kosten bij u in rekening te brengen.

7. RISICO EN EIGENDOM
7.1 De Producten zijn vanaf het moment van levering uw verantwoordelijkheid.
7.2 De eigendom van de Producten gaat pas op u over wanneer wij alle verschuldigde bedragen voor de Producten, met inbegrip van servicekosten, volledig hebben ontvangen.

8. PRIJS EN BETALING
8.1 De prijs van de Producten en de toepasselijke servicekosten zijn zoals van tijd tot tijd op onze website wordt aangegeven, behalve waar sprake is van een kennelijke fout.
8.2 De op onze website genoemde prijzen van Producten zijn inclusief btw. Indien het btw-tarief tussen de datum van uw bestelling en de leveringsdatum verandert, dan wordt de door u te betalen btw aangepast, tenzij u reeds volledig voor de Producten hebt betaald voordat de verandering van het btw-tarief is ingegaan.
8.3 Prijzen van Producten en servicekosten kunnen op ieder moment wijzigen. Wijzigingen zijn echter niet van invloed op bestellingen waarvoor u reeds een Orderbevestiging hebt ontvangen.
8.4 Op onze website staat een groot aantal Producten en het kan altijd voorkomen dat ondanks onze inspanningen sommige van de op onze website genoemde Producten onjuist zijn geprijsd. Doorgaans controleren wij de prijzen in het kader van de verzendprocedure. Wanneer dan de juiste prijs van een Product lager blijkt te zijn dan de genoemde prijs, zullen wij bij verzending van het Product het lagere bedrag bij u in rekening brengen. Indien de juiste prijs van een Product hoger is dan de prijs die op onze website wordt vermeld, zullen wij doorgaans naar eigen inzicht óf contact met u opnemen voor instructies voordat wij het Product naar u opsturen, óf uw bestelling niet aannemen en u hiervan op de hoogte brengen.
8.5 Indien de gemaakte fout met de prijs evident en onmiskenbaar is en redelijkerwijs door u als fout kon worden herkend, zijn wij niet verplicht de Producten tegen de onjuiste (lagere) prijs te leveren.
8.6 Prijs en beschikbaarheid
Wij doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat de juiste informatie, beschrijvingen en prijzen op de website word weergegeven. Houd er rekening mee dat we deze informatie van onze Miinto-partners ontvangen en dat er situaties kunnen zijn waarin we fouten ervaren.Wanneer wij eventuele prijsfouten ontdekken op een product, welke u besteld heeft, zullen wij hier zo snel mogelijk op reageren namens onze Miinto-partners. Met de mogelijkheid voor u om uw bestelling te bevestigen naar de juiste prijs, of uw bestelling te annuleren.Als we niet in staat zijn om contact met u op te nemen, wordt uw bestelling geannuleerd.Als u besluit de order te annuleren, welke u al betaald heeft. Zullen wij de terugbetaling onmiddellijk in orde maken.
8.7 Betaling met PayPal
Wanneer u PayPal als betaalmethode kiest, worden er administratieve kosten in rekening gebracht. De kosten zijn zichtbaar bij het afrekenen. Deze kosten worden niet gerestitueerd en worden niet terugbetaald als een bestelling wordt geretourneerd.

9. ONS RESTITUTIEBELEID
9.1 Retourneren
Volgens de EU-wetgeving inzake consumentenbescherming heeft u het recht om uw aankoop binnen een periode van 14 dagen te herroepen vanaf de dag waarop u, of iemand namens u, het artikel heeft ontvangen.
Nadat u uw bestelling heeft ontvangen, mag u het artikel alleen behandelen om de aard, kenmerken en werking ervan te bepalen. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, dient u dit uiterlijk 14 dagen na ontvangst van het artikel aan ons te melden. Gebruik hiervoor het retourformulier dat te vinden is op www.miinto.nl/rma-product als u uw aankoop wilt herroepen. U ontvangt dan instructies over waar u het artikel naartoe moet sturen. We verwachten dat u de artikelen zo snel mogelijk terugstuurt. U heeft uiterlijk 14 dagen nadat u de retour heeft aangemeld om de artikelen terug te sturen.

Indien u ervoor kiest uw herroepingsrecht uit te oefenen, zullen wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten, terugbetalen, met uitzondering van eventuele extra kosten die zijn ontstaan als gevolg van uw keuze voor een leveringsmethode anders dan onze goedkoopste standaardoptie. De terugbetaling moet uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde goederen plaatsvinden.
Terugbetalingen zullen worden verwerkt via dezelfde betaalmethode die u heeft gebruikt bij het plaatsen van de bestelling, tenzij we uitdrukkelijk met u een alternatieve methode hebben afgesproken. Het is belangrijk op te merken dat u verantwoordelijk bent voor eventuele waardevermindering van de goederen als deze het gevolg is van een onjuiste behandeling tijdens de inspectie van de conditie, eigenschappen en functionaliteit ervan.

9.2 Retourzending
Indien u uw aankoop wenst te retourneren, moeten de artikelen worden teruggestuurd naar de boetiek die ze oorspronkelijk naar u heeft verzonden. Zorg ervoor dat u de artikelen op een geschikte en veilige manier verpakt voor de retourzending. U bent namelijk zelf verantwoordelijk voor het pakket en de artikelen totdat de boetiek ze ontvangt. Bewaar daarom het ontvangstbewijs en het trackingnummer. Zodra de artikelen zijn geretourneerd, is het de verantwoordelijkheid van uw contractpartij om de annuleringszaken af te handelen.

Er wordt een retour verzendkost van 5 EUR per artikel afgetrokken van het totale terug te betalen bedrag.10. KLACHT

Omdat Miinto geen verkopende partij is, zijn klachten dus voor de winkel, die dus wel de verkopende partij is. De naam van de verkopende winkel staat op uw orderbevestiging. Mocht de naam van de winkel hierop niet vermeld staan dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Miinto voor deze informatie.

Een klacht is dus een zaak tussen de klant en de verkopende winkel van het artikel.

Miinto zal uw klacht doorgeven aan de winkel maar is niet verantwoordelijk voor de klacht van het artikel, de beoordeling en/of afhandeling daarvan. Uw klacht moet gegrond zijn en niet het resultaat van verkeerd gebruik en/of van roekeloze omgang.

Uw aankoop valt onder het Europese Consumenten Recht. Winkels kunnen u een reparatie, vervanging, korting of volledige restitutie aanbieden wanneer u een klacht heeft. De klacht dient wel binnen ‘aannemelijke tijd’ gemeld te worden. Met aannemelijk tijd wordt bedoeld zo snel mogelijk na het bevinden van de klacht en uiterlijk binnen twee maanden. U kunt uw klacht indienen bij de klantenservice door een e-mail te sturen naar info@miinto.nl. Afhankelijk van de klacht zult u instructies van ons ontvangen voor de verdere afhandeling. Wanneer u het artikel retour stuurt naar de verkopende winkel vragen wij u om er duidelijk bij de vermelden wat uw klacht precies inhoudt en wat uw ordernummer was. Bij gehonoreerde klachten zullen wij achteraf de verzendkosten vergoeden. In andere gevallen betaalt u zelf de verzendkosten en u bent in beiden gevallen verantwoordelijk voor de zending. Bewaar daarom goed het verzendbewijs. Daarnaast vragen wij u ook om het artikel zorgvuldig te verpakken en op te sturen.

11. INVOERRECHTEN
11.1 Indien u via onze website Producten bestelt voor levering buiten Nederland, kunnen hierover invoerrechten en belastingen worden geheven wanneer de zending de opgegeven bestemming bereikt. U bent verantwoordelijk voor de betaling van deze invoerrechten en belastingen. Overigens hebben wij geen invloed op deze kosten en kunnen wij geen uitspraak doen over de hoogte ervan. Neem voor meer informatie contact op met uw lokale douanekantoor voordat u uw bestelling plaatst.
11.2 U wordt er tevens op gewezen dat u zich dient te houden aan alle toepasselijke wet- en regelgeving van het land van bestemming. Wij zijn niet aansprakelijk voor het niet naleven van deze wet- en regelgeving door u.

12. GEBEURTENISSEN BUITEN ONZE INVLOEDSSFEER
12.1 Wij zijn niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor het niet nakomen of het niet tijdig nakomen van onze verplichtingen ingevolge deze voorwaarden of een Contract als gevolg van gebeurtenissen die buiten onze redelijke invloedssfeer liggen (Geval van Overmacht).
12.2 Onder een Geval van Overmacht valt ieder(e) handeling, gebeurtenis, niet-gebeurtenis, nalatigheid of ongeval die/dat buiten onze redelijke invloedssfeer ligt. Hiertoe behoren met name (zonder daartoe beperkt te zijn) de volgende gebeurtenissen:
(a) stakingen, uitsluitingen of andere werkstakingen;
(b) binnenlandse onlusten, rellen, invasies, (dreiging van) terroristische aanvallen, oorlog (al dan niet na een oorlogsverklaring) of een dreiging van of voorbereiding op oorlog;
(c) brand, explosies, storm, overstromingen, aardbevingen, verzakkingen, epidemieën of andere natuurrampen;
(d) het geen gebruik kunnen maken van spoorwegen, scheepvaart, vliegverkeer, gemotoriseerd verkeer of andere vormen van openbaar of persoonlijk vervoer;
(e) het geen gebruik kunnen maken van openbare of persoonlijke telecommunicatienetwerken;
(f) de handelingen, besluiten, wetten, regels of beperkingen van een overheid; en
(g) pandemieën of epidemieën.
12.3 De nakoming van onze verplichtingen wordt geacht te zijn opgeschort voor de periode waarin het Geval van Overmacht voortduurt. De termijn voor nakoming wordt voor de duur van die periode verlengd.

13. AFSTANDSVERKLARING
13.1 Indien wij op enig moment gedurende de looptijd van een Contract verzuimen erop aan te dringen dat u uw verplichtingen ingevolge het Contract strikt nakomt of indien wij verzuimen een van de rechten of rechtsmiddelen waartoe wij ingevolge het Contract zijn gerechtigd uit te oefenen, dan vormt dat geen afstandsverklaring van die rechten of rechtsmiddelen en ontslaat dat u niet van de nakoming van deze verplichtingen.
13.2 Wanneer wij in een verzuimsituatie geen nakoming afdwingen, dan heeft dit geen gevolgen voor toekomstige verzuimsituaties.
13.3 Een door ons gedane afstandsverklaring van een of meerdere van deze voorwaarden is niet van kracht, tenzij deze verklaring uitdrukkelijk als afstandsverklaring is aangemerkt en schriftelijk aan u is gecommuniceerd.

14. SCHEIDBAARHEID
Indien een rechter of bevoegde instantie beslist dat een bepaling in deze voorwaarden of een bepaling in een Contract tot op zekere hoogte nietig, onrechtmatig of niet-afdwingbaar is, wordt de betreffende voorwaarde uitsluitend tot zoverre van de overige voorwaarden gescheiden. De overige voorwaarden zullen voor zover wettelijk toegestaan van kracht blijven.

15. VOLLEDIGE OVEREENKOMST
Deze voorwaarden en ieder document waarnaar hierin uitdrukkelijk wordt verwezen, vormen de volledige overeenkomst tussen ons met betrekking tot het onderwerp van een Contract.

16. RECHT OP WIJZIGING VAN DEZE VOORWAARDEN
16.1 Wij hebben het recht deze voorwaarden van tijd tot tijd te herzien en te wijzigen.
16.2 De beleidslijnen en voorwaarden die van kracht zijn op het moment dat u de Producten bij ons bestelt zijn op u van toepassing, tenzij de wijziging van die beleidslijnen of deze voorwaarden door de wet of een overheidsinstantie verplicht wordt gesteld (in welk geval deze wijziging van toepassing zal zijn op bestellingen die eerder door u zijn geplaatst) of indien we u in kennis stellen van de wijziging van die beleidslijnen of deze voorwaarden voordat u de Orderbevestiging ontvangt (in welk geval wij het recht hebben om aan te nemen dat u de wijziging van de voorwaarden hebt geaccepteerd, tenzij u ons binnen veertien dagen na ontvangst door u van de Producten in kennis stelt van het tegendeel).

17. RECHT EN RECHTSGEBIED
Contracten voor de aankoop van Producten via onze website en alle geschillen of vorderingen die voortvloeien uit of verband houden met deze Contracten of het onderwerp of de totstandkoming daarvan (met inbegrip van niet-contractuele geschillen of vorderingen) worden beheerst door het Nederlands recht. Alle geschillen of vorderingen die voortvloeien uit of verband houden met deze Contracten of de totstandkoming daarvan (met inbegrip van niet-contractuele geschillen of vorderingen) zullen worden voorgelegd aan de niet-exclusieve bevoegdheid van de rechter in Nederland.

18. KLARNA
In samenwerking met Klarna Bank AB bieden wij de betaalmethoden Directe bankoverschrijving of Betaal later aan. Om Klarna - Betaal later in 30 dagen te kiezen als uw betalingsoptie, moet u minimaal 18 jaar oud zijn bij het plaatsen van de bestelling, een Nederlandse bankrekening hebben en u moet uw Nederlands woonadres gebruiken bij het plaatsen van uw bestelling. Wanneer u voor Klarna - Directe bankoverschrijving of - Betaal later aan kiest als betaalmethode zal er 4 EUR aan administrievekosten in rekening worden gebracht. De administratiekosten zijn niet restitueerbaar en zullen niet worden gerestitueerd in verband met retouren.

18.1 Betaling met Klarna
Wanneer u Klarna - Betaal later in 30 dagen als uw betaalmethode kiest, zal Klarna de factuur naar uw e-mailadres sturen zodra uw bestelling is verzonden. U heeft 21 dagen de tijd om uw betaling af te ronden. In het geval van een laattijdige betaling of de betaling die niet is voltooid voordat de factuur verschuldigd is, kan een vergoeding in rekening worden gebracht. Klarna - Directe bankoverschrijving is een optie waarmee u met directe bankoverschrijving kunt betalen.
Klarna - Betalen binnen 30 dagen terms voorwaarden
18.2 Retourzending en terugbetaling via Klarna
Als u voor Klarna - Directe bankoverschrijving hebt gekozen, kan verwachten dat het bedrag binnen 1-3 werkdagen zichtbaar is op uw account. Als u een terugbetaling ontvangt nadat u uw factuur met Klarna Pay Later heeft betaald, kan u verwachten dat het bedrag binnen 1-3 werkdagen zichtbaar is op uw account.
18.3 Voor de volledige voorwaarden voor Klarna, klik op de onderstaande links:
Klarna's algemene voorwaarden
Klarna's privacybeleid
Als u vragen hebt over uw Klarna-factuur, betalingen of restituties, neem dan hier contact op met Klarna's klantenservice: https://www.klarna.com/nl/klantenservice/.

19. FAIR USE POLICY
Wij streven ernaar onze klanten altijd de best mogelijke ervaring te bieden wanneer zij onze site bezoeken. Onze Fair Use Policy is een manier voor ons om geweldige aanbiedingen, gratis standaard verzending boven €100 te blijven aanbieden door gedrag te beperken dat onze diensten uitbuit ten koste van onze andere klanten, onze partners en ons bedrijf.
Als onze systemen abnormaal gedrag detecteren of we een redelijk vermoeden hebben van misbruik, fraude of anderszins uitbuitend gebruik van op Miinto aangeboden diensten, kunnen we actie ondernemen om dergelijk gebruik te voorkomen. Onze acties kunnen weigering of annulering van bestellingen en schorsing of beëindiging van uw account bij Miinto omvatten.
Als uw account is geblokkeerd en u denkt dat wij een fout hebben gemaakt, neem dan contact op met onze klantenservice op fairuse@miinto.com.
We identificeren abnormaal en verdacht gedrag door een aantal verschillende factoren met betrekking tot uw interacties met het Miinto platform, bijvoorbeeld bestelgeschiedenis, communicatie met Miinto vertegenwoordigers, retourpatronen, gebruik van het platform en meer. Als dergelijk gedrag wordt vastgesteld, behouden we ons het recht voor om tijdelijk of permanent te voorkomen dat u transacties aangaat en/of toegang tot uw Miinto-account op te schorten.

20. NIEUWSBRIEF
Door u te abonneren op de nieuwsbrief, geeft u Miinto Host A/S toestemming om u per e-mail, sms en mms marketingmateriaal te sturen met betrekking tot producten die Miinto direct op de markt brengt en verkoopt, waaronder kleding, tassen, accessoires, fietsen, outdoorproducten, huishoudelijke producten, keuken- en tafelgerei, meubilair, schoonheids-, huid- en haarverzorgingsproducten, aanbiedingen, solden, wedstrijden, evenementen en andere soortgelijke marketingactiviteiten. U geeft ook toestemming om dienstmeldingen te ontvangen over onderbroken bestelprocessen. Verzoeken kunnen ook informatie bevatten over de bovengenoemde producten en diensten van Miinto's partnerwinkels. U kunt op verzoek informatie ontvangen over partnerwinkels.
Verzoeken worden alleen verzonden vanuit Miinto Host A/S. U kunt zich steeds hier afmelden voor onze nieuwsbrief of via de volgende link: https://www.miinto.nl/unsubscribe_newsletters.php. Als u zich wilt afmelden voor de SMS-nieuwsbrief, sms dan "STOP MIINTO" naar 8810.
In Miinto's privacybeleid kunt u lezen hoe Miinto omgaat met uw persoonsgegevens en wat uw rechten zijn.