's Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf 100€ en gratis retournering
Bespaar 15% EXTRA op de sale met de code EXTRA15
Mandje 0

Je winkelmandje is leeg

Menu
GRATIS VERZENDING VANAF 100€ EN GRATIS RETOURNERING

GRATIS VERZENDING VANAF €100

GRATIS RETOURNEREN BINNEN 14 DAGEN

Home Merken Burberry
Back

Burberry

Burberry is zonder twijfel een van 's werelds bekendste modemerken en staat voor luxe en verfijning. Dit Britse modehuis is gespecialiseerd in luxe kleding en accessoires en heeft op internationale schaal een zeer veeleisend publiek voor zich gewonnen. Op dit moment produceert het merk ook parfums, cosmetica, zonnebrillen en diverse andere items die door fans van het merk met veel enthousiasme worden omarmd.

Innovatief vanaf het prille begin

Burberry werd in 1856 opgericht in Basingstoke, Engeland, en dankt haar naam aan de oprichter Thomas Burberry. In 1870 presteerde het bedrijf al aardig op het gebied van speciale kleding tegen de kou en voor buitengebruik. Het was met deze focus dat Thomas Burberry in 1880 de gabardine uitvond; een kledingstuk gemaakt van waterdicht materiaal, maar dat toch nog kan ademen. Burberry's uitvinding werd gepatenteerd in 1888, drie jaar voor de opening van de eerste winkel van het merk in Londen, op Haymarket. Aan het begin van de 20e eeuw hield het merk haar focus vast en maakte veel vooruitgang binnen de markt voor buitenkleding. Zo werd Burberry de leverancier van de Noorse ontdekkingsreiziger Roald Amundsen, die als eerste man in 1911 de Zuidpool bereikte. Verder had ontdekkingsreiziger Ernest Shackleton ook Burberry merkkleding aan op zijn expeditie in Antarctica in 1914, evenals George Mallory in zijn poging om de Mount Everest te beklimmen in 1924.

In vrede… en in oorlog

Het merk werd op ten duur zo bekend dat het Britse ministerie van Oorlog een nieuw kledingstuk tegen de kou bestelde voor de officieren in 1914. Het resultaat van deze bestelling was de creatie van het trenchcoat model, dat ook nu nog een groot succes is in het naoorlogse tijdperk. In de loop van de 20e eeuw is Burberry steeds meer bekend geworden om haar creaties, de kwaliteit van haar kledingstukken en de elegantie van haar collecties. Als symbool voor goede smaak en verfijning, is het merk in de 21e eeuw een van de bekendste modemerken ter wereld, met veel liefhebbers in zijn gevolg.

Burberry is een mode-icoon met een geschiedenis van bijna 150 jaar, en staat bekend om haar trenchcoats en tijdloze elegantie, waarin het Britse erfgoed wordt gecombineerd met de luxe van de hedendaagse catwalks. De eerste innovatieve stappen werden gezet met de productie van kou bestendige kleding en zo is het merk het voorbeeld geworden van innovatie en kwaliteit in de productie. Deze kenmerken zijn in de loop der tijd behouden gebleven, terwijl Burberry ook de status van elegantie en exclusiviteit heeft opgedaan.

Burberry traditioneel? Verre van!

Vandaag de dag behoudt Burberry veel van haar meest traditionele aspecten: de reden voor haar succes, maar is het ook nog steeds op zoek naar innovatieve ontwerpen. Het Britse accent kan gemakkelijk worden opgemerkt in het motief van de kleding maar ook in de Burberry accessoires zoals in de tassen, schoenen en de iconische Burberry sjaals. Deze typisch Britse elementen worden tegelijkertijd ook gecombineerd met andere wereldwijde trends, waarmee Burberry laat zien dat het ook in staat is zich aan te passen aan de eisen van een veranderend publiek. De zoektocht naar nieuwe materialen en moderne oplossingen voor haar unieke collecties blijft daarom typisch Burberry.

Tassen van Burberry

De Burberry-tas is een waar icoon met een lange geschiedenis die teruggaat tot de oprichting van het merk in 1856. De Burberry collectie van vakkundig handgemaakte tassen biedt modieuze ontwerpen voor elke gelegenheid, van tijdloze modellen tot iconen opgefrist met seizoensgebonden garneersels. Burberry tassen combineren klassiek design met eigentijdse vormen en zijn het perfecte accessoire voor elke outfit. Burberry heeft een speciale collectie met tassen voor zowel mannen als vrouwen en van functionele tas tot klassieke handtas. Een bekende lijn is de Signature collectie tassen voor vrouwen met onder andere de TB-tas met het kenmerkende Thomas Burberry-monogran. De tassen worden in Italië gemaakt van hoogwaardige materialen en zijn verkrijgbaar in verschillende maten en vormen om aan elke wens te voldoen.

Duurzaamheid

Burberry is een luxemerk dat wereldberoemd is om zijn standpunten over duurzaamheid. Zij willen de volgende generatie van duurzame luxe voor hun klanten creëren en de sector helpen transformeren. Het is zelfs uitgeroepen tot het meest duurzame luxemerk. Als modemerk zet Burberry zich in voor positieve verandering via al zijn producten. Het bedrijf streeft ernaar om materialen te gebruiken en kledingstukken te produceren die een positieve invloed hebben op zowel mens als milieu. Burberry's 'Responsibility'-team bestaat uit meer dan 30 interne deskundigen op het gebied van duurzaamheid, die al meer dan 15 jaar werken aan milieu- en sociale programma's. Het team heeft ambitieuze doelen gesteld voor het bedrijf wat betreft het terugdringen van de CO2-voetafdruk, afvalproductie en watergebruik. Tot nu toe is Burberry erin geslaagd om veel van deze doelen te bereiken - zo is het bedrijf nu wereldwijd CO2-neutraal voor zijn eigen activiteiten, en komt 100% van de elektriciteit die het gebruikt uit hernieuwbare bronnen.

Unieke collecties en samenwerkingen

Burberry brengt voortdurend nieuwe collecties uit, met voor elk wat wils. Het bedrijf werkt daarnaast ook samen met een verscheidenheid aan ontwerpers, kunstenaars en muzikanten om unieke collecties te creëren die vaak erg gewild zijn bij modeliefhebbers. Een voorbeeld hiervan is de samenwerking met het Nederlandse Pop Trading Company met een samensmelting van de meest iconische looks met de skate-geïnspireerde stijl van het Amsterdamse merk. Deze collectie viert de gedeelde verbondenheid met de gemeenschap en het buitenleven.

De samenwerkingen van Burberry gaan verder dan alleen kleding. Zo is het merk recent een samenwerkingen aangegaan Blue Period. Schrijver Tsubasa Yamaguchi creëerde een exclusieve manga en liet zich inspireren door de iconische Burberry Lola tas. Het eenmalige verhaal van Yamaguchi toont een emotionele reis waarin Yatora en Ryuji een nieuw personage, Lola, ontmoeten en geïnspireerd raken.

Ook Burberry koop je online bij Miinto

De nieuwste collectie van Burberry voor zowel mannen, vrouwen en kinderen vind je bij Miinto. Of het nu gaat om een klassiek Burberry checkered shirt, een Burberry Pouch tas, een Burberry rompertje of een pet, onze uitgebreide collectie van dit Britse modemerk heeft voor ieder wat wils. Ontdek vandaag nog de Burberry collectie bij Miinto!

Filter

2627 resultaten

Pagina 1 van 27

Volgende

Pagina 1 van 27