Gratis verzending vanaf €100 en makkelijk retourneren

Gratis verzending vanaf €100 en makkelijk retourneren

Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf €100 en makkelijk retourneren

Gratis verzending vanaf €100

Probleemloos retourneren binnen 14 dagen

AMI PARIS

AMI Paris is opgericht door de Parijse ontwerper Alexandre Mattiussi in 2011. Het is een prachtig merk dat een uitgebreide en stijlvolle garderobe aanbiedt die de grens tussen chic en casual vervaagt. Het concept van “ami” begint met het Franse woord voor vriend, en daarom staat het merk ook voor een vriendelijke, authentieke en ontspannen benadering van mode. Het merk slaagt erin om de Parijse nonchalance met betrekking tot mode vast te leggen. Deze staat er bekend om dat het zorgeloos, cool en jong is.


Meer over de geschiedenis van AMI Paris


Zoals we eerder aangaven is AMI Paris het idee van Alexandre Mattiussi. Hij is geboren in 1980 en begin zijn studie aan de modeontwerpschool Duperré in Parijs. Na een flink aantal vormende ervaringen waar hij bij meerdere modehuizen heeft gekeken in New York, Milaan en Parijs besloot hun uiteindelijk om zijn eigen merk te beginnen. Dit deed hij in 2011 onder de naam AMI. Het merk kwam uit Parijs en trok ook inspiratie uit de stad zelf. Hier zien we dat de lijnen tussen chic en casual nogal wazig worden. De naam van het modemerk speelt trouwens ook met de initialen van de oprichter zelf.

De eerste AMI Paris winkel opende in Parijs in 2012. Succes kwam al snel, want een jaar later won AMI Paris een belangrijke Franse modeprijs – de ANDAM (Association Nationale pour le Développement des Arts de la Mode). De eerste Japanse AMI Paris winkel zag ik Tokyo het licht in 2015 en Londen volgde al snel in 2016.

In 2017 werd het meteen herkenbare De Coeur logo van AMI de nieuwe kenmerkende factor van het merk, dat in het hele assortiment te zien is, maar vooral herkenbaar is aan de oversized gebreide stukken. Een jaar later, in januari 2018, toont AMI tijdens hun AW18 show voor het eerst een collectie ""Menswear for Women"", bestaande uit herenkleding die aangepast is aan de vrouwelijke klantenkring - een belangrijke stap voor het merk. Naarmate de jaren verstreken, werden er steeds meer winkels geopend, en AMI is nu over de hele wereld verkrijgbaar, van Barneys in New York tot een standalone AMI-winkel in Tokio.


Meer over Alexandre Mattiussi?


Alexandre Mattiussi, geboren in Normandië in 1980, heeft altijd een voorliefde voor mode gehad. Hij heeft mode en vormgeving gestudeerd in Frankrijk en heeft zich later gespecialiseerd in herenmode. Hij werkte voor grote spelers in het luxelandschap, zoals Givenchy en Marc Jacobs, tot hij besloot zijn eigen modebedrijf op te richten onder de naam AMI. Bij het ontwerpen van de ethos achter het merk was bereikbaarheid voor elke soort man zijn belangrijkste doelstelling, van de man die je zo op straat tegen zou kunnen komen als je beste vriend.

Alexandre had een duidelijke visie: échte kleren voor échte mensen en luxe mode toegankelijk maken. Na nog maar twee jaar een bestaand merk te zijn, was AMI Paris in 2013 het eerste merk dat de prestigieuze Andam prijs won. Het winnen van twee jaar mentorschap door de Italiaanse mode-ondernemer Renzo Rosso, en een geldprijs van 250.000 euro die de groei van het merk verzekerde.


Voor wie is AMI Paris?


Wanneer we het hebben over AMI Paris dan hebben we het over een uitermate stijlvol merk met een aantal ruime collecties. De artikelen die we hier zien trekken hun inspiratie uit de stad Parijs, de stad waar Mattiussi heeft gestudeerd en gewerkt. Parijs staat bekend als een veelzijdige stad, een stad waar het mixen van verschillende culturen centraal staat. Daarom is iedere collectie van AMI Paris, net als de stad Parijs zelf, elk seizoen weer vernieuwend.

We kunnen de collecties van AMI Paris het beste omschrijven als casual chic. Ze slagen er constant in een unieke collectie te ontwerpen door beide stijlen zo dicht mogelijk bij elkaar te brengen. Bijna alles wat we vinden AMI Paris vinden is stijlvol en tijdloos, en toch sluit het aan bij de laatste trends.

Je kunt met de artikelen van dit merk een nette, mooie look creëren. Je kunt dan ook echt alle kanten op. Combineer bijvoorbeeld een pantalon met een mooie polo en je hebt gelijk een nette outfit. Als je liever iets stoerders wil dragen combineer je bijvoorbeeld een mooie destroyed jeans met de tops van AMI Paris.


De collabs van AMI Paris


Een van de gave dingen aan AMI Paris is het feit dat het merk met zoveel wereldbekende merken heeft samengewerkt. Op deze manier weten ze telkens de collectie uit te breiden en te verassen. Dit zijn een aantal van de meest bekende collabs die ze hebben gehad

AMI en Moncler werkten samen aan een capsule collectie waarin klassiekers van de mannengarderobe in de herfst en winter van 2015 opnieuw aan bod kwamen. Een oversized bovenjas, een jas van imitatiebont, een capuchon met visgraatmotief, en andere basisstukken werden voor de collectie ontworpen.

De opvolger hiervan was de samenwerking met het merk Eastpak. De Eastpak x AMI collectie bestond uit een tote tas, rugzak en oversized heuptas. De 3 tassen in de collectie combineren invloeden van zowel sport als urban subculturen en gebruiken dezelfde kleuren en zeefdrukken uit AMI's winter collectie uit 2017. Alexandre Mattiussi transformeerde de Eastpak rugzak tot een ""blanco canvas"" voor zijn eigen unieke artistieke visie. Zo creëerde hij iets nieuws en verfrissends wat beide merken veel nieuwe fans op heeft geleverd.

In de herfst en winter van 2017 ontstond bij AMI deze legendarische collab. AMI werd door GQ uitgekozen als onderdeel van het GQ 'Best Menswear Designers on the Planet' programma om een exclusieve samenwerking te creëren met GAP, een van 's werelds meest iconische kleding- en accessoire merken.

De collectie, bestaande uit casual en getailleerde kledingstukken, vertegenwoordigde zowel het onmisbare van een AMI garderobe als een stoere GAP uitstraling. De collectie bestond uit functionele bovenkleding, onmisbare denim en stijlvolle sweats, waarin de handtekening van AMI de Coeur samensmolt met het iconische logo van GAP.

Tijdens herfst-winter 2018 keerde AMI opnieuw terug voor een spectaculaire collab. AMI werkte samen met het iconische Franse merk K-Way®, dat gespecialiseerd is in lichtgewicht, beschermende, windjacks, voor een exclusieve collectie van zes stuks. De drie modellen waren er in verschillende soorten materialen en in twee kleuren, rood en blauw, in monochroom of versierd met strepen.

De samenwerking AMI x SmileyWorld, waardoor we ons allemaal goed voelen, brengt de relaxte ethos van beide merken samen en wil letterlijk een glimlach op je gezicht toveren. De oorspronkelijke uitvinder van het handelsmerk, de gele smiley, sinds de jaren 70, kenmerkt de samenwerking met een versie van Alexandre's rode beanie. De collectie bestaat uit een selectie van de best verkopende AMI basisproducten, allemaal voorzien van het iconische smiley gezichtje. Als dat geen reden is om een keer wat vaker te glimlachen.

Wat is een beter moment voor AMI Paris om, op het hoogtepunt van het regenseizoen in heel Europa, samen te werken met de oorspronkelijke uitvinder van de pac-a-mac?! Het Parijse merk K-WAY is het toonaangevende merk voor lichtgewicht regenjacks, en de samenwerking met AMI levert de perfecte combinatie van functionaliteit en stijl met zich mee. De zes regenjassen in de collectie hebben een onmiskenbare vintage uitstraling en een gedurfd kleurenpalet. De jassen zijn voorzien van een dubbele logopatch en kunnen in enkele seconden in een heuptasje worden opgeborgen.

Vorig jaar was er sprake van een van de beste collabs tot nu toe. Ami tekende met de Franse illustrator Jean Jullien zijn allereerste artistieke samenwerking rond de Ami De Cœur. Dit symbool, meer dan een logo, komt voor de gelegenheid tot leven in een vriendelijk en speels karakter dat op drie onmisbare artikelen van het huis geborduurd is voor een exclusieve collectie in genummerde oplage.


AMI Paris bestel je bij Miinto


Ben jij ook fan van AMI Paris? Dat gevoel kennen we, het is namelijk een bijzonder gewild merk. Het merk weet zichzelf constant opnieuw uit te vinden zonder dat ze hiervoor echt veel grote stappen ondernemen. Het blijft ongelofelijk populair en is ook constant in stijl.

De meeste gewilde merken – maar ook andere merken – die hebben we gewoon op voorraad bij Miinto. Zo heb je meer keuze, maar ook gelijk een snel overzicht van welke artikelen er op dat moment korting hebben en welke niet. Want als we eigenlijk nog meer fan van zijn dan van modieuze artikelen, dan is het modieuze artikelen met korting. En is het artikel toch niet helemaal wat jij voor ogen had? Dan is het altijd nog mogelijk om het te ruilen voor een ander artikel of gewoon te retourneren. Luxe mode vanuit het comfort van je luie stoel, wat wil je nog meer? Dat is waarom je kies voor Miinto.

Verwijder alle filters

Ami Paris

pagina 1 van 17

Meld u aan om op de hoogte te blijven

Meld je aan voor de nieuwsbrief en maak kans op €100,- shoptegoed.