Food Food & Drinks Health Lifestyle Uncategorized

Five by Miinto: 5x Spring Smoothies

Spring is coming! Hoewel we het aan de temperaturen nog niet merken liegt de datum er niet om, vandaag is het officieel lente! Zet de stamppot, erwtensoep en warme chocolademelk maar aan de kant. Wanneer het zonnetje begint te schijnen en de temperatuur toeneemt krijgen wij al gauw zin in een heerlijke frisse smoothie. Het grote voordeel van smoothies? Ze zijn ideaal als ontbijt, lunch of tussendoortje en zijn makkelijk te maken. Verder zijn ze gevuld met fruit en daardoor zitten ze boordevol vitaminen. Lees snel verder voor vijf heerlijke spring smoothie recepten!

Geen tijd is geen excuus voor deze smoothies, ze zijn namelijk binnen no time klaar. Het enige wat je in huis hoeft te hebben is een goede blender en de juiste ingrediënten. Deze zijn overigens allemaal verkrijgbaar bij jouw dichtstbijzijnde supermarkt.


Bosvruchten Smoothie Bowl

Ingrediënten voor één kom:
– halve bevroren banaan
– melk, soya melk, amandelmelk of een andere vervanger
– bevroren bosvruchten
– je favoriete muesli

Deze heerlijke smoothie is ideaal als ontbijt op een heerlijke zomerse dag. Neem een paar bevroren bosvruchten apart om te gebruiken als topping. Doe de halve bevroren banaan samen met de bosvruchten en ongeveer één kopje melk in de blender en blend er een gladde smoothie van. Voeg naar smaak eventueel nog meer melk toe. Giet de smoothie in een kom en garneer deze met een handje vol van je favoriete muesli en de bosvruchten. Bon Appétit!

 

Havermout Smoothie met Banaan en Cacao

Ingrediënten voor één smoothie:
– 1 banaan
– 2-4 eetlepels havermout
– melk, soya melk, amandelmelk of een andere vervanger
– yoghurt, soya yoghurt of een andere vervanger
– 1 eetlepel cacao

Wil je een keer iets anders proberen? Deze lekkere, vullende smoothie is heerlijk als ontbijt, lunch of tussendoortje. Moet je ’s ochtends vroeg weg? Maak deze smoothie ‘s avonds en bewaar deze in de koelkast! Gooi de ingrediënten in de blender en blend deze totdat ze helemaal glad zijn. Giet de smoothie in een groot glas en jij bent klaar voor de dag!

Bron: lekkerensimpel.com

Wat je maar in huis hebt-Smoothie

Ingrediënten:
– fruit; bijvoorbeeld een appel, aardbeien, kiwi, banaan of druiven
– jus d’orange

Bij deze smoothie mag jij het helemaal zelf bepalen. Deze overheerlijke smoothie is ideaal als je opeens zin krijgt in iets fris en fruitigs. Je hoeft hiervoor niet speciaal naar de supermarkt om (bevroren) fruit te halen, gebruik gewoon wat je in huis hebt. Vaak heb je wel een aantal stuks fruit en iets van jus d’orange in huis. Voor dit voorbeeld gebruiken we een appel, kiwi, banaan en jus d’orange. Gooi jouw ingrediënten in de blender en blend dit tot de smoothie glad is. Giet het in een glas en voilà, je supersnelle smoothie is klaar!


Vitamine Smoothie

Ingrediënten voor twee smoothies:
– 2 sinaasappels
– bevroren mango
– 1 banaan
– 2 passievruchten
– yoghurt, soya yoghurt of een andere vervanger

Ben jij toe aan een opkikkertje? Wanneer de tempraturen stijgen is er niets zo lekker als een verfrissende smoothie. Met deze smoothie krijg jij een boost aan vitaminen. Gooi alle ingrediënten in de blender en blend deze tot een gladde smoothie. Giet de smoothie via een zeef in een groot glas, nu kun jij snel weer genieten van het zonnetje.

Bron: 24kitchen

Mango Smoothie Bowl

Ingrediënten voor één kom:
– halve bevroren banaan
– bevroren mango
– melk, soya melk, amandelmelk of een andere vervanger
– yoghurt, soya yoghurt of een andere vervanger
– je favoriete muesli

Mango is een van onze favoriete fruitsoorten. Deze heerlijke sappige vrucht groeit alleen in de tropen en is heerlijk zoet. Perfect dus om een smoothie mee te maken. Deze smoothie bowl is heerlijk als ontbijt, lunch of tussendoortje op een warme dag. Doe de halve bevroren banaan samen met de mango en ongeveer één kopje melk in de blender en blend er een gladde smoothie van. Giet de smoothie in een kom en voeg er een klein beetje yoghurt aan toe. Maak de smoothie af met jouw favoriete muesli. Eetsmakelijk!

Bij het maken van smoothies kun jij de creativiteit in je los laten. Deze 5 heerlijke spring smoothies zijn natuurlijk maar voorbeelden van alle geweldige smoothies die je kunt maken. Je kunt spelen met fruit, groenten en verschillende vloeibare ingrediënten die je normaal altijd in huis hebt. Smoothies zijn het lekkerst wanneer ze nog vers zijn maar het is geen probleem om ze te bewaren in de koelkast. Ontdek zelf hoe simpel het is om een lekkere (en gezonde!) smoothie te maken!

You Might Also Like