Vragen & Antwoorden

Hoe shop je bij Miinto?

Shoppen bij Miinto werkt heel eenvoudig. Selecteer het product dat je graag wilt hebben in de juiste kleur en maat. Vervolgens klik je op de oranje winkelwagen rechtsboven in het scherm om af te rekenen. Als laatste vul je je adres en betaalgegevens in waarna je alleen nog op afsluiten drukt om een bevestiging te ontvangen van je aankoop. Simpel dus!

Hoe werkt Miinto?

Miinto is een platform waarop de leukste en beste winkels van Nederland online hun kleding verkopen. Je shopt op Miinto dus eenvoudig online bij ruim 220 winkels. Rechtsonder elk product zie je van welke winkel het item is. Bestel je meerdere dingen? Dan kan het zijn dat je bestelling vanuit meerdere winkels naar jou wordt verzonden!

Waar vind ik meer informatie over een product?

Onze winkels doen hun uiterste best om de beschrijvingen zo volledig mogelijk online te zetten. Wanneer je toch meer informatie wilt hebben over een bepaald product kun je de winkel telefonisch of via e-mail benaderen. De contactgegevens van de winkel staan rechtsonder elk product. Je bent natuurlijk ook van harte welkom om je vragen aan Miinto zelf te stellen.

Ik twijfel over de juiste maat die ik moet bestellen, wat nu?

Al onze winkels zullen je met veel plezier helpen op dit gebied. Het is namelijk zo dat zij elke dag met deze producten werken en dus weten of ze groot of klein vallen. Heb je vragen over de maat? Bel dan gerust de winkel op met je vraag over één van hun producten. Overigens kun je bij Miinto alle producten retourneren binnen 14 dagen.

Hoe lang duurt het voordat het bezorgd wordt?

Vanaf het moment dat de winkel je bestelling heeft geaccepteerd, duurt het 1 tot 5 werkdagen voordat het bij jou is bezorgd.

Waar is mijn bestelling?

Bij Miinto koop je je producten direct bij de winkels. Zij verpakken en verzenden de producten. In de bevestigingsmail vind je onderaan een Track & Trace nummer waarop je kunt zien waar je bestelling is. Mocht er geen Track & Trace nummer in de e-mail staan, neem dan contact op met de winkel waar je hebt besteld.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Miinto heeft geen eigen winkel, wanneer je een bestelling plaatst bestel je in principe direct bij één van ons aangesloten winkels in Nederland. Deze producten worden direct vanuit deze winkels naar jou verzonden. Dit betekent ook dat deze producten niet fysiek bij Miinto terecht komen. Daardoor is het niet mogelijk om deze producten op te halen of terug te brengen bij Miinto op kantoor. Als je nog meer informatie over dit onderwerp wilt hebben ben je meer dan welkom hierover ons te bellen of e-mailen.

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Miinto.nl bezorgt momenteel alleen in Nederland en België. Voor bestellingen naar België wordt €6 euro per winkel waar je bestelt gerekend. Als je in België woont en bij meerdere winkels bestelt, moet je dus meerdere keren de €6 verzendkosten betalen.

Moet ik verzendkosten betalen?

Bij bestellingen boven de €50 betaal je binnen Nederland geen verzendkosten. Bij bestellingen onder de €50 betaal je €2,95 verzendkosten. Ook als je bij meerdere winkels bestelt. Daarnaast vragen we €0,99 servicekosten voor elke bestelling, om je bestelling bij 1 of meerdere winkels gereed te kunnen maken.

Waarvoor betaal ik €0,99 servicekosten?

Samen met onze 220 boetieks proberen we jou de beste service te bieden. Hiervoor is veel administratie, onderhoud en contact met de boetieks nodig, waar we €0,99 servicekosten voor rekenen. We noemen het servicekosten omdat we het pakket niet alleen voor je verzenden, maar ook de juiste winkel informeren, het artikel uit de winkel halen en het voor je inpakken. Als je bij meerdere boetieks bestelt, regelen wij dit proces bij alle boetieks.

Wat doet Miinto als het product nadat ik het heb besteld uitverkocht is?

Als een winkel onverwacht de geselecteerde producten niet kan leveren zullen zij de bestelling afwijzen. Wij informeren vervolgens bij alle andere winkels die het betreffende merk ook in hun collectie hebben of zij het product wel kunnen leveren. Ongeacht welke winkel de bestelling uiteindelijk zal leveren, de prijs blijft hetzelfde. Als het product in alle winkels is uitverkocht krijg je van ons bericht dat het product is afgewezen. Het bedrag wordt in dat geval automatisch binnen 3 dagen op je rekening teruggestort. Bij betaling met creditcard wordt het bedrag alleen afgeschreven als het product zeker wordt geleverd.

Op wat voor manieren kan ik betalen bij Miinto?

Bestellen en betalen gebeurt online. Miinto accepteert betalingen van creditcards en iDEAL. Bij een betaling met IDEAL wordt het bedrag direct van je rekening afgeschreven. Blijkt een product toch uitverkocht? Dan wordt het bedrag automatisch binnen 3 dagen teruggestort op je rekening. Bij een betaling met creditcard wordt het bedrag niet direct van je rekening afgeschreven. Het bedrag wordt tijdens de maandelijkse afschrijving van je creditcard van je rekening afgeschreven. Mocht het product uiteindelijk niet op voorraad zijn, dan wordt het bedrag weer bij je saldo op je creditcard gestort. Indien de maandelijkse afschrijving nog niet is geweest, wordt er uiteindelijk dus niks van je rekening afgeschreven. Heeft de maandelijkse afschrijving dan al geplaats gevonden? Dan wordt het bedrag op je creditcard teruggestort.

Is het veilig om online te bestellen op Miinto?

Wanneer je producten bestelt op Miinto, zal alle informatie die betaalgegevens bevatten via een veilige server van DIBS verzonden worden en geaccepteerd worden door PBS. Alle informatie die hier verzonden wordt is gecodeerd op een manier dat het niet te bereiken of te lezen is door eventuele kwaadwillende derden. Je loopt geen enkel risico tijdens het online winkelen op Miinto.

Wat is het retourbeleid van Miinto?

Bij Miinto heb je 14 dagen het recht om de producten te passen en te retourneren. Als je niet tevreden bent met je aankoop kun je het product retour melden via het onderstaande retourformulier. Vul binnen 14 dagen van ontvangst één retourformulier in voor elke bestelling die je terug wilt sturen. Stuur de producten vervolgens binnen 14 dagen na retourmelding terug naar de winkel om je aankoopbedrag terug te vorderen. Let op! Vergeet niet het retour formulier toe te voegen aan je retourpakketje.

Indien je bij meerdere winkels hebt besteld en dus meerdere retourpakketjes hebt, dan kun je deze pakketjes in 1 keer naar Miinto versturen (Haarlemmerweg 317H, 1051LG Amsterdam). Wij zorgen er dan voor dat elk pakketje bij de juiste boetieks terecht komt. Vergeet niet het retourformulier met ordernummer toe te voegen aan je bestelling.

Alle producten dienen in nieuwstaat met originele kaartjes en labels zijn ontvangen door de winkel. Je bent zelf verantwoordelijk voor het pakketje totdat het bij de winkel is aangekomen. Bewaar daarom altijd goed je retourbewijs met het Track & Trace nummer, zodat jij de locatie van het pakketje kunt achterhalen mocht er onderweg iets misgaan.

Daarnaast kun je met het retourbewijs van je retourzending de retourkosten vergoed krijgen in de vorm van een voucher! Mail daarvoor een foto van je retourbewijs naar info@miinto.nl. Wij controleren je retour en jij ontvangt een tegoedbon ter waarde van de retourkosten. Heb je een klacht over een artikel of is het verkeerde artikel geleverd? Neem dan contact op met onze klantenservice via info@miinto.nl. Bekijk voor meer info en de voorwaarden: www.miinto.nl/retourproces

Mijn product is beschadigd afgeleverd, wat nu?

Al onze winkels controleren de producten op defecten. Als een product onverhoopt toch beschadigd is kun je dit aangeven bij Miinto binnen 14 dagen. Wanneer er klachten ontstaan na deze 14 dagen is het aan te raden contact op te nemen met de winkel. In de bevestigingsemail of op de productpagina van Miinto.nl vind je de contactgegevens van de winkel.

Hoe kom ik in contact met Miinto?

Staat jouw vraag er niet bij of wil je graag persoonlijk worden geholpen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Je bereikt onze klantenservice via: 020-7900110 of stuur ons een e-mail: info@miinto.nl

Hoe werkt Afterpay?

Wanneer je kiest voor Afterpay, betaal je je bestelling achteraf via Afterpay. Je betaalt €0,75 als je kiest voor deze optie. Je hebt geen betaalpas, e.dentifier of TAN-codes nodig. Zodra jij je bestelling van ons hebt ontvangen, stuurt Afterpay een factuur naar je e-mail. Deze factuur kun je betalen hoe en wanneer het jou uitkomt, binnen de betaaltermijn van 14 dagen. Je kunt dit bedrag overmaken via een acceptgiro of via de IDEAL knop in de e-email. Wanneer je vragen hebt over je bestelling met Afterpay dan kan je bellen met de klantenservice van Afterpay via: 020-7230270 of e-mailen naar klantenservice@afterpay.nl. Helaas is betalen met Afterpay niet mogelijk als je woonachtig bent in België.