Makkelijk retourneren binnen 14 dagen

Makkelijk retourneren binnen 14 dagen

Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf 100€ en makkelijk retourneren

Gratis verzending vanaf 100€

Probleemloos retourneren binnen 14 dagen

RICK OWENS

Zelfs als je geen modeliefhebber bent dan is het alsnog mogelijk dat je inmiddels van Rick Owens gehoord hebt, zijn ontwerpen zijn overal zichtbaar in de grote modesteden, maar voor het ongetrainde oog gemakkelijk te missen. Richard Saturnino Owens, geboren in Porterville, Californië, verhuisde na de middelbare school naar Los Angeles om beeldende kunst te studeren aan het Otis College of Art and Design. Na twee jaar stopte hij om een cursus patronen maken en draperen te volgen aan het Los Angeles Trade-Technical College.

In 1994 bracht Owens zijn gelijknamige modelijn uit op Hollywood Boulevard. Tegenwoordig is hij een van de meest vernieuwende en radicale ontwerpers in de hedendaagse modewereld, die wereldwijd besproken en geroemd wordt om zijn donkere, ""glunge"" (glamour en grunge)



Rick Owens: Voor Degenen Die Durven Om Anders Te Zijn



Wat we tegenwoordig veel zien is dat veel ontwerpers het ‘veilig’ spelen. Ze spelen safe en kiezen er niet voor om veel nieuwe creaties toe te voegen. Maar dan heb je ineens Rick Owens en die besluit om het over een compleet andere boeg te gooien. Als jij klaar bent om een complete trendsetter te zijn dan is de nieuwste collectie van Rick Owens zeker iets waar je een keer naar zou moeten kijken.


Meer over de geschiedenis van Rick Owens


Rick Owens is geboren in Amerika maar tegenwoordig gevestigd in Parijs. Als ontwerper staat hij bekend onder de bijnaam The Lord of Darkness, mede dankzij zijn baanbrekende collecties. Dat is ook niet vreemd als we kijken naar de toonaangevende gotische esthetiek. Hij combineert een sekseneutraal ontwerp en hybride mode-sportkleding met zwart – altijd de kleur zwart. Omdat zijn designs al snel cult-achtige status krijgen kun je de Rick Owens collecties overal terugzien. Bij beroemde hiphop sterren als A$AP Rocky tot de rekken van obscure boetieks.

Tijdens het lente zomerseizoen 2002 van de New York Fashion Week is het dan eindelijk tijd voor de allereerste Rick Owens show. De Amerikaanse Vogue sponsorend de show samen met Anna Wintour. Eerder dat jaar wordt trouwens Kate Moss al gespot in de Franse Vogue met een Rick Owens leren jack. Dit is trouwens ook de show waar Owens de samenwerking aangaat met Panos Yiapanis. Vanaf dat moment werken ze samen aan elke presentatie.


De niet te volgen mode van Rick Owens


Naarmate de aantrekkingskracht van streetwear de modewereld blijft overspoelen, trekt één opmerkelijke naam de aandacht van mensen die fan zijn van luxeartikelen en van streetwear: Rick Owens. Een combinatie van kwalitatief uitstekende stoffen en een overdreven esthetiek, bezorgde Rick Owens een cultstatus die zelfs de meest duurzame modehuizen in de industrie kan evenaren. De aantrekkingskracht van Rick Owens heeft fans gemaakt van beroemdheden, van Rihanna en A$AP Rocky tot Jennifer Lopez en Victoria Beckham, en vermengt de grenzen van conventionele chic met gewaagde onstuimigheid. Het tegenstrijdige beeld dat Rick Owens presenteert heeft ook beginnende streetwear ontwerpers geïnspireerd, zoals Kanye West - die de invloed van Rick Owens op de Yeezy collecties bevestigde - terwijl het tegelijkertijd ervaren ontwerpers als Donna Karan en Vera Wang inspireerde, de laatste die een zweem van afwijkende buitensporigheid verwerkt in haar prachtige bruidsmode.

De opvallende verschijning van een Rick Owens liefhebber is duidelijk met kledingstukken van hoofd tot teen die de kenmerkende Rick Owens esthetiek van draperie over kleermakerskunst kenmerken. De stoffen zijn een mengeling van weelderige texturen, met net genoeg structuur om de vloeiende beweging van de kledingstukken naadloos te laten verlopen. Zelfs de kenmerkende Rick Owens schoen heeft een onorthodoxe structuur die gestroomlijnd genoeg is voor high fashion maar stoer genoeg voor streetwear.

Wat Rick Owens zo mysterieus maakt, is hetzelfde wat zijn ontwerpen zo uitgesproken maakt: je kunt zijn demografie niet strikt afbakenen. Zijn collecties zijn niet per se streetwear, maar ze zijn ook niet per se gemaakt voor de gemiddelde persoon. Maar is dat niet waar het in de mode juist om gaat? Het opnieuw bepalen van de norm? Dat is in elk geval waar Rick Owens heel goed in is.


Over de diepere relatie met zijn fans


Je verwerft geen cultstatus zonder op een dieper emotioneel niveau je publiek weten te raken. De collecties van Rick Owens zijn gericht op mensen die inderdaad de standaard opnieuw willen bepalen. Ze willen hun aversie tegen de standaard bijna wel van de daken schreeuwen. Deze mensen zijn iconoclasten die mode gebruiken als een gedurfde vorm van expressie van wie ze zijn. Het is een heftige vorm van creativiteit die de mening van de eigenwijze ondermijnt, maar zich net genoeg aan de regels houdt om als creatief geniaal beschouwd te worden. Dit is de creatieve uitdrukking waar Rick Owens de mode naar toe wil sturen.

Creativiteit die steeds meer gewaardeerd en losgelaten wordt in alle industrieën (technologie, de culinaire wereld, kunst, enz.) is de reden dat de consument steeds meer openstaat voor een onorthodoxe ontwerper als Rick Owens. Het is een generatiegolf van creatieve expressie. Owens' creatieve uitspattingen hebben ook succes gehad met de overgang van zijn esthetische talent naar meubelontwerpen, waarmee hij opnieuw de lijnen van twee verschillende industrieën vermengt, met de bedoeling om de integriteit van creatieve expressie boven commercie te bewaren.

""Ik heb altijd wel het gevoel gehad dat ik een beetje buiten de mainstream viel"", zegt Owens in een Vogue interview uit 2017. ""Ik ben erg niche, en dat vond ik altijd wel prima"". Owens is de eerste die je zal vertellen dat zijn onverwachte commerciële aantrekkingskracht iets is waar hij nooit in geïnteresseerd was toen hij ruim twintig jaar geleden voor het eerst begon. ""Soms is commercieel succes iets tastbaarder dan esthetisch succes"", zegt Owens in een artikel in het New York Times Style Magazine. Maar, zoals veel trouwe Rick Owens aanhangers zien, wanneer consumenten geloven in de integriteit van de kwaliteit van een merk, overstijgt de invloed van het merk de norm.

Nadat het merk nu al decennia bestaat is het belangrijkste aspect met betrekking tot de fans van Rick Owens fat ze, vaker wel dan niet: niet zomaar een enkel artikel van hem hebben als ze echte fans zijn van het merk. Vaak hebben ze een complete garderobe van zijn ontwerpen. Net als Owens' eigen toewijding aan zijn unieke esthetiek en vormgeving, is zijn nu wereldwijde groep aanhangers ongelofelijk trouw aan het merk en - belangrijker nog - belichamen en verspreiden ze Owens' luxueuze gothic grunge lifestyle over de hele wereld (en geloof ons, het is een lifestyle).


De sneakers van Rick Owens


Fitness is een van de vele inspiratiebronnen van Rick Owens. Toen hij de vraag kreeg hoe het wonen in Parijs anders was dan het wonen in zijn eerdere appartement in Los Angeles, noemde Rick als grootste verandering zijn wandeling naar de sportschool. In 2013 besloot Owens hardlopen aan zijn trainingsschema toe te voegen, maar hij kwam tot de ontdekking dat geen van zijn huidige schoenen goed genoeg waren voor wat hij wou, ""ik kan mijn grote, dikke basketbalschoenen niet dragen bij het hardlopen... ik zou bijna op een dinosaurus lijken"" zegt hij.

Hij nam contact op met sportmerken, en met behulp van de kennis van Adidas als oplossing voor zijn gebrek aan kennis op het gebied van sport, ontwikkelde hij zijn eigen hardloopschoenen. Veel merken ontwikkelen fast fashion in een poging altijd maar vooraan de nieuwste hype te lopen en aan de constant veranderende smaak van de massa te voldoen, maar Rick Owens' ontwerpen zijn fundamenteel ontworpen voor zijn eigen gebruik.

Veel van Rick Owens schoenen zijn zowel excentriek als vertrouwd. Zijn cap-toe sneakers ""Ramones"" hebben abnormale proporties maar zijn een onmiskenbare hommage aan de eerste en misschien wel meest bekende sneakers - de Converse All-Stars.

Zijn luxe, hoge sneakers, oorspronkelijk vooral bekend als de Rick Owens ""Dunks"", zijn een combinatie van verschillende sneakerontwerpen, met name van Nike Air Force 1's. Misschien kwam de gelijkenis iets te dichtbij, Nike stuurde een brief die in 2008 de aanzet gaf tot een nieuw ontwerp van de populaire schoen die nu bekend staat als ""Geobaskets"".

Rick Owens is constant tegen de grens aan het balanceren; door een persoonlijke interpretatie te geven aan bestaande ontwerpen maakt hij schoenen die uniek en toch veelzijdig zijn.


Rick Owens bestel je super gemakkelijk via Miinto


Ben jij er ook wel klaar mee? Dat safe spelen als het om mode gaat? Dan past Rick Owens uitermate goed bij je. Het merk is in de laatste jaren enorm gegroeid en je kunt steeds meer krijgen wat uit de creatieve geest van Rick Owens afkomstig is. En natuurlijk hebben we bij Miinto een aantal gave artikelen van Rick Owens in de collectie. Want laten we eerlijk zijn, wij houden ook wel van een beetje anders en een beetje excentrisch. En het mooie van de grote collectie van Miinto is het feit dat je heel gemakkelijk kunt zien of er misschien ook een beetje korting op het artikel van jouw dromen zit – want laten we eerlijk zijn, in de sale scoren wil toch iedereen. Omdat we zoveel verschillende winkels combineren is de kans steeds groter dat je een artikel scoort wanneer deze een beetje in de sale is. Als jij ook een beetje durf hebt dan kijk je natuurlijk bij Miinto.

Verwijder alle filters

Rick Owens

pagina 1 van 21

Meld u aan om op de hoogte te blijven

Meld je aan voor de nieuwsbrief en maak kans op €100,- shoptegoed.

Je accepteert onze voorwaarden bij het inschrijven voor de nieuwsbrief. Je kunt je hier afmelden voor onze nieuwsbrief.