Makkelijk retourneren binnen 14 dagen

Makkelijk retourneren binnen 14 dagen

Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf 100€ en makkelijk retourneren

Gratis verzending vanaf 100€

Probleemloos retourneren binnen 14 dagen

A.P.C.

Jean Touitou richtte het Franse label A.P.C op in 1987. Van oorsprong was de focus van Jean vooral op het maken van raw denim, en tegenwoordig is het nog steeds bekend vanwege de unieke Japanse jeans. A.P.C is vooral gekenmerkt vanwege de minimalistische uitstraling, het gebruik van strakke lijnen en subtiele logo’s zorgt ervoor dat het niet schreeuwerig of overdreven overkomt.

A.P.C – dat staat voor Atelier de Production et de Creation – is begonnen met de mannencollectie. Een jaar later was de damescollectie beschikbaar. En deze collecties waren perfect voor de periode waar gitaarriffs en lijnen duidelijk zijn uitgesneden. Het was duidelijk dat er wat stijl kon worden toegevoegd aan het straatbeeld en dat zagen we weer terug met A.P.C.


Lekker eigenwijs


Wanneer we kijken naar de toch wel iets ingetogen collectie dan is het echt wel de reden dat dit merk zo populair is geworden. Daar zien we ook gelijk het verschil met Toen Jean Touitou en wat op dat moment de traditionele Franse mode was. Hij richtte zich vooral op stadse, minimalistische items en was daarin lekker rebels. Als we dat vergelijken met de opvallende Parijse mode is het niet moeilijk om gelijk het contrast te zien. Tegenwoordig is A.P.C het perfecte merk voor ingetogen maar chique basics: denk bijvoorbeeld aan crossbodytassen, gesmokte jurken en sweaters met Bretonse strepen. Daarnaast zijn de artikelen van A.P.C tijdloos en ready-to-wear.


Samenwerkingen met andere merken


A.P.C. is een merk in opkomst, een merk waar hun samenwerkingen al sinds hun ontstaan uitermate populair zijn. A.P.C., dat na elke fashion week op de verschillende street style blogs staat, is geliefd bij zowel modeliefhebbers als minimalisten, en staat altijd met één been in zowel het modieuze als het tijdloze. Ze staan bekend om hun basics van topkwaliteit en populaire samenwerkingen, en A.P.C. blijft een van onze meest geliefde merken.

A.P.C. x Kanye

Vóór Yeezy was er A.P.C Kanye, een van de meest besproken samenwerkingsverbanden van het merk. Het was A.P.C dat Kanye zijn eerste kans bood om het ontwerpen van een collectie uit te proberen, wat uitmondde in een collectie van op streetwear geïnspireerde pasvormen, waaronder lange basic T-shirts en oversized hoodies. Zijn tweede collectie met het merk was een stijlvooruitgang voor de rapper-ontwerper, want de collectie omvatte een bredere collectie kledingstukken die de minimalistische alledaagse stijl van A.P.C perfect combineerden met de super simplistische maar dramatische stijl waarnaar Kanye overstapte, met oversized vormen en understated labels.

Deze samenwerking was er slechts een in een lange geschiedenis van A.P.C projecten, want het merk heeft met talloze muzikanten en andere merken samengewerkt. Voor Touitou zijn deze gezamenlijke projecten essentieel om A.P.C vooruit te helpen en zich te laten ontwikkelen, door hun vermogen om de basis te perfectioneren en de beste kwaliteit in te kopen te combineren met de frisse blik en ideeën van anderen.

A.P.C. x Carhartt WIP

Net als A.P.C geeft Carhartt WIP prioriteit aan functie en functionaliteit met een trendy randje. Het originele Carhartt ontstond uit werkkleding, waarmee voor de oorlog uniformen voor militaire arbeiders werden gemaakt. Carhartt Work In Progress werd als een zustermerk in Europa gelanceerd en vond zijn oorsprong in de ondergrondse straatcultuur nadat het gedragen was in de cultklassieker La Haine, een Franse misdaad dramafilm uit 1995, geschreven, gezamenlijk gemonteerd en geregisseerd door Mathieu Kassovitz, die een enkele dag uit het leven van de drie vrienden toont. Hun ontwerpen combineren de traditionele stijlen van Carhartt, zoals de Chore jacket die al sinds 1923 bestaat, met culturele invloeden als hip hop.

Daarom is een samenwerking tussen A.P.C. en Carhartt WIP een perfect mengsel, waarbij de minimalistische streetwear invloeden en de basics van beide merken samengebracht worden tot een collectie premium kledingstukken.

Het ethos achter A.P.C.

A.P.C laat zich inspireren door het dagelijkse leven en houdt functionaliteit centraal in hun ontwerpen. Het merk, neemt afstand van trends, en symboliseert een afkeer van extravagantie ten gunste van een terugkeer naar het essentiële, want hun collectie bevat basics van hoge kwaliteit die zeker een geruime tijd meegaan Deze verwerping van extravagantie stelt het merk in staat authentiek en toegankelijk te zijn met een collectie die grotendeels uniseks is. Ze geloven in het beste hebben, een eenvoudig maar hoogstaand te leven en te investeren in dingen die altijd dichtbij blijven. Maar bovenal gaat het bij A.P.C om minimalisme, en biedt het tijdloos stijlvolle casual pasvormen die het dagelijks leven voor de persoon die ze dragen verbeteren.

A.P.C. heeft een niche voor zichzelf gevonden in de modewereld als een merk dat luxe kledingstukken voor dagelijks gebruik biedt. Het Parijse merk werd in 1987 opgericht door Jean Touitou en ontstond als direct antwoord op de overdreven ontworpen en opgehemelde seizoensgebonden modetrends die de modewereld vaak teisteren. Al meer dan 30 jaar zet Touitou zich in om de wereld te laten zien dat functionele basics in stoffen van hoge kwaliteit het ware toppunt van luxe zijn.


A.P.C handtassen modellen


Hieronder bespreken we een aantal van de verschillende A.P.C handtassen die de verfijnde, simplistische esthetiek van het Franse label laten zien.

• Grace schoudertas – Geïnspireerd door vintage zadelmodellen is het een verfijnde schoudertas die een schitterende interpretatie is van een traditionele stijl. In soepel kalfsleer voegt deze een retro flair toe aan je garderobe.

• Demi lune cross body tas – De vorm die het meest weer te zien is dat blijkt de klassieke demi lune cross body stijl. Met een halve maan structuur is dit de ultieme eigentijdse tas die zowel up als down gedragen kan worden.

• Genève cross body tas – De Genève tas is het zusje van de crossbody stijl met een omslagsluiting met details aan de riem, de tijdloze vorm is een favoriet bij onze favoriete influencers geworden.

• Ambre bucket bag – De A.P.C Ambre bucket bag is de nieuwste stijl die een modern randje aan de collectie handtassen geeft. In hun kenmerkende kalfsleer is het een stijlvolle maar duurzame investering, die beloofd elke look te iets verder te kunnen accentueren.

• Myla cross body tas – Met een minimale vormgeving is deze kleine crossbody tas gemaakt van glad leer en het A.P.C Rue madame Paris logo geeft een discreet bewijs van kwaliteit voor een casual tas voor dagelijks gebruik.

• Betty Baguette – Geïnspireerd door de klassieke baguette schoudertassen biedt dit model een tijdloze en simplistische optie die je bij regelmatig kunt dragen, gemaakt van glad, met plantaardig gelooid leer en compleet met ton-sur-ton stiksels.

• Tote tas – En tenslotte, de tas die iedereen in hun garderobe nodig heeft en die haute couture combineert met praktisch gebruiksgemak is de collectie A.P.C tote bags. Voorzien van een rechthoekige vorm en iconische merknaam zijn dit super casual tassen voor dagelijks gebruik die je ervoor zorgen dat je alsnog stijlvol voor de dag komt.


De A.P.C collecties


Proberen de A.P.C collecties onder woorden te brengen is en blijft lastig. De kleding is geschikt voor elke gelegenheid en voegt een flinke dosis glamour zonder overdreven te zijn. Het is echt een kledingmerk voor mensen die alles net een beetje anders willen doen – die het niet erg vinden om net een andere stijl te hebben maar het ook niet gelijk van de daken hoeven schreeuwen. Dat is de reden dat A.P.C zo bijzonder is.

A.P.C koestert de basics. In het hele assortiment van het merk vind je een reeks stijlvolle casual looks die geïnspireerd zijn op de Franse modegeschiedenis. Comfortabele coltruien, goed geproportioneerde broeken met rechte pijpen, eenvoudige baseball petten, ingetogen lederwaren, en rustig luxe sneakers maken deel uit van het aanbod van het merk. Touitou's kleding is anti-trend met een rotsvaste focus op kwaliteit. In de loop der jaren heeft deze inzet voor eenvoudige ontwerpen een hele reeks medewerkers aangetrokken, waaronder Nike, Louis, W, Carhartt WIP, JJJound, Kid Cudi, Sacai, en meer.


Waar worden A.P.C. denim producten gemaakt?


A.P.C. denim producten, van jeans en jasjes tot tassen, worden gemaakt van Japans raw selvedge denim, wat betekent dat ze niet zijn voorgewassen en direct van het weefgetouw komen met keurig afgewerkte boorden. Voor echte denim liefhebbers is dit de enige manier, want dit denim is niet aangetast door chemicaliën. A.P.C koopt de beste denim bij Japanse makers die grotendeels een monopolie op de markt hebben sinds hun naoorlogse fascinatie voor de klassieke Americana stijl.

Hoewel het denim uit Japan komt, worden de A.P.C producten gemaakt in Macau, een autonome regio aan de zuidkust van China. De regio werd vroeger door Portugal bestuurd, wat betekent dat de cultuur nu een combinatie is van Chinees en Portugees, met een keuken die zowel pastel de nata als traditionele Cantonese gerechten kent. Dit lijkt de perfecte plaats voor de vervaardiging van A.P.C denim, mede omdat het merk zelf de klassiek relaxte casual vibe van Europa combineert met de meer op bruikbaarheid gerichte en nu door streetwear beïnvloede Chinese markt.


A.P.C bestel je bij Miinto


Bij Miinto hebben we echt de beste designers, en natuurlijk kan A.P.C dan ook niet ontbreken. Als je zeker wil zijn dat je nooit een sale van A.P.C mist dan moet je regelmatig nog eens terugkomen om niets te missen. Vaak merken we dat de populariteit van A.P.C er voor zorgt dat deze nieuwe collectie al heel snel is uitverkocht. En ook al is er geen sale op dat moment dan kun je bij Miinto wel altijd de beste prijs verwachten. Daarnaast kun je ook nog eens lekker vanuit huis bestellen of vanaf de mobiele telefoon. Als je snel besteld heb je vaak de door jou bestelde artikelen de volgende dag al in huis

.

Verwijder alle filters

A.P.C.

pagina 1 van 35

Meld u aan om op de hoogte te blijven

Meld je aan voor de nieuwsbrief en maak kans op €100,- shoptegoed.

Je accepteert onze voorwaarden bij het inschrijven voor de nieuwsbrief. Je kunt je hier afmelden voor onze nieuwsbrief.